Publications of Fabrice NEYRET (HAL base)

PhD Thesis and Thesis reports of my students
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2017

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titre
Hybrid mesh-volume LoDs for all-scale pre-filtering of complex 3D assets
auteur
Guillaume Loubet, Fabrice Neyret
article
Computer Graphics Forum, Wiley, 2017, 36 (2), pp.431--442. 〈10.1111/cgf.13138〉
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https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01468817/file/paper.pdf BibTex

2016

titre
Understanding and controlling contrast oscillations in stochastic texture algorithms using Spectrum of Variance
auteur
Fabrice Neyret, Eric Heitz
article
[Research Report] LJK / Grenoble University - INRIA. 2016, pp.8
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https://hal.inria.fr/hal-01349134/file/main.pdf https://hal.inria.fr/hal-01349134/file/supplemental.pdf BibTex
titre
Real-time landscape-size convective clouds simulation and rendering
auteur
Prashant Goswami, Fabrice Neyret
article
[Research Report] RR-8919, INRIA. 2016, pp.17
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BibTex

2015

titre
Real-time landscape-size convective clouds simulation
auteur
Prashant Goswami, Fabrice Neyret
article
poster at ACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games, Feb 2015, San Francisco, United States. 2015, 〈10.1145/2699276.2721396〉
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https://hal.inria.fr/hal-01325910/file/FULLTEXT01.pdf BibTex

2014

titre
Filtering Non-Linear Transfer Functions on Surfaces
auteur
Eric Heitz, Derek Nowrouzezahrai, Pierre Poulin, Fabrice Neyret
article
IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2014, 20 (7), pp.996-1008. 〈10.1109/TVCG.2013.102〉
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https://hal.inria.fr/hal-00876432/file/heitz_tvcg.pdf BibTex

2013

LEADR.png
titre
Linear Efficient Antialiased Displacement and Reflectance Mapping
auteur
Jonathan Dupuy, Eric Heitz, Jean-Claude Iehl, Pierre Poulin, Fabrice Neyret, Victor Ostromoukhov
article
ACM Transactions on Graphics, Association for Computing Machinery, 2013, Proceedings of Siggraph Asia 2013, 32 (6), pp.Article No. 211. 〈10.1145/2508363.2508422〉
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https://hal.inria.fr/hal-00858220/file/LEADRmapping.pdf BibTex
titre
Médiation Scientifique : une facette de nos métiers de la recherche
auteur
Antoine Rousseau, Aurélie Darnaud, Brice Goglin, Céline Acharian, Christine Leininger, Christophe Godin, Clarisse Holik, Claude Kirchner, Diane Rives, Elodie Darquie, Erwan Kerrien, Fabrice Neyret, Florent Masseglia, Florian Dufour, Gérard Berry, Gilles Dowek, Hélène Robak, Hélène Xypas, Irina Illina, Isabelle Gnaedig, Joanna Jongwane, Jocelyne Ehrel, Laurent Viennot, Laure Guion, Lisette Calderan, Lola Kovacic, Marie Collin, Marie-Agnès Enard, Marie-Hélène Comte, Martin Quinson, Martine Olivi, Mathieu Giraud, Mathilde Dorémus, Mia Ogouchi, Muriel Droin, Nathalie Lacaux, Nicolas Rougier, Nicolas Roussel, Pascal Guitton, Pierre Peterlongo, Rose-Marie Cornus, Simon Vandermeersch, Sophie Maheo, Sylvain Lefebvre, Sylvie Boldo, Thierry Viéville, Véronique Poirel, Aline Chabreuil, Arnaud Fischer, Claude Farge, Claude Vadel, Isabelle Astic, Jean-Pierre Dumont, Loic Féjoz, Patrick Rambert, Pierre Paradinas, Sophie De Quatrebarbes, Stéphane Laurent
article
[Interne] none. 2013, pp.34
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BibTex
colormap.png
titre
Filtering Color Mapped Textures and Surfaces
auteur
Eric Heitz, Derek Nowrouzezahrai, Pierre Poulin, Fabrice Neyret
article
Spencer, Stephen N. I3D'13 - ACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games, Mar 2013, Orlando, United States. ACM, pp.129-136, 2013, I3D '13 Proceedings of the ACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games. 〈10.1145/2448196.2448217〉
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https://hal.inria.fr/hal-00765799/file/colormap.pdf BibTex
titre
GigaVoxels, Real-time Voxel-based Library to Render Large and Detailed Objects
auteur
Pascal Guehl, Fabrice Neyret
article
NVIDIA GTC - GPU Technology Conference - 2013, Mar 2013, San Jose, United States
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https://hal.inria.fr/hal-00808121/file/S3335_PascalGuehl.pdf BibTex

2012

streaming_3_small.png
titre
GigaVoxels, librairie et kit de développement sur GPU pour l'exploration temps-réel et visuellement réaliste d'immenses scènes détaillées à base de SVO
auteur
Cyril Crassin, Pascal Guehl, Eric Heitz, Jérémy Jaussaud, Fabrice Neyret
article
AFIG 2012 - Journées de l'Association Française d'Informatique Graphique, Nov 2012, Calais, France
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https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00766682/file/GigaVoxels_AFIG2012.pdf BibTex
armadillo_zoom.png
titre
Representing Appearance and Pre-filtering Subpixel Data in Sparse Voxel Octrees
auteur
Eric Heitz, Fabrice Neyret
article
Carsten Dachsbacher and Jacob Munkberg and Jacopo Pantaleoni. EGGH-HPG'12 - Eurographics conference on High Performance Graphics, Jun 2012, Paris, France. Eurographics, pp.125-134, 2012, EGGH-HPG'12 Proceedings of the Fourth ACM SIGGRAPH / Eurographics conference on High-Performance Graphics. 〈10.2312/EGGH/HPG12/125-134〉
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https://hal.inria.fr/hal-00704461/file/HN12.pdf BibTex
forests.png
titre
Real-time Realistic Rendering and Lighting of Forests
auteur
Eric Bruneton, Fabrice Neyret
article
Computer Graphics Forum, Wiley, 2012, 31 (2pt1), pp.373-382. 〈10.1111/j.1467-8659.2012.03016.x〉
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https://hal.inria.fr/hal-00650120/file/article.pdf BibTex
ground_truth.png
titre
A Survey of Non-linear Pre-filtering Methods for Efficient and Accurate Surface Shading
auteur
Eric Bruneton, Fabrice Neyret
article
IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2012, 18 (2), pp.242-260. 〈http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=5753897〉. 〈10.1109/TVCG.2011.81〉
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https://hal.inria.fr/inria-00589940/file/article.pdf BibTex

2011

armadillo_zoom.png
titre
A Visibility-Aware Model for Pre-Filtering and Rendering Surfaces in Real-Time
auteur
Eric Heitz, Fabrice Neyret
article
[Research Report] RR-7827, INRIA. 2011
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https://hal.inria.fr/hal-00650209/file/RR-7827.pdf BibTex
teaser.png
titre
Lagrangian Texture Advection: Preserving both Spectrum and Velocity Field
auteur
Qizhi Yu, Fabrice Neyret, Eric Bruneton, Nicolas Holzschuch
article
IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2011, 17 (11), pp.1612-1623. 〈10.1109/TVCG.2010.263〉
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https://hal.inria.fr/inria-00536064/file/IEEE_TVCG.pdf BibTex
VoxelGI_VideoShot3.png
titre
Interactive Indirect Illumination Using Voxel Cone Tracing
auteur
Cyril Crassin, Fabrice Neyret, Miguel Sainz, Simon Green, Elmar Eisemann
article
Computer Graphics Forum, Wiley, 2011, 30 (7), pp.1921-1930. 〈http://diglib.eg.org/EG/DL/CGF/volume30/issue7〉. 〈10.1111/j.1467-8659.2011.02063.x〉
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https://hal.inria.fr/hal-00650173/file/GIVoxels-pg2011-authors.pdf BibTex
11vecsim.jpg
titre
Feature-Based Vector Simulation of Water Waves
auteur
Qizhi Yu, Fabrice Neyret, Anthony Steed
article
Computer Animation and Virtual Worlds, Wiley, 2011, 22 (2-3), pp.91-98. 〈10.1002/cav.391〉
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https://hal.inria.fr/inria-00590401/file/vecsim.pdf BibTex
CNSGE11_03.jpg
titre
Interactive Indirect Illumination Using Voxel Cone Tracing: A Preview
auteur
Cyril Crassin, Fabrice Neyret, Miguel Sainz, Simon Green, Elmar Eisemann
article
ACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games (I3D), Feb 2011, San Francisco, California, United States. 2011
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https://hal.inria.fr/hal-00650196/file/I3D2011_Poster_web.pdf BibTex
SiggraphRepImage.jpg
titre
Interactive Indirect Illumination Using Voxel Cone Tracing: An Insight
auteur
Cyril Crassin, Fabrice Neyret, Miguel Sainz, Simon Green, Elmar Eisemann
article
ACM Siggraph - Talk, 2011, Vancouver, Canada. 2011
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https://hal.inria.fr/hal-00650218/file/GIVoxels_Siggraph_Talk.pdf BibTex

2010

titre
Efficient Rendering of Highly Detailed Volumetric Scenes with GigaVoxels
auteur
Cyril Crassin, Fabrice Neyret, Miguel Sainz, Elmar Eisemann
article
Wolfgang Engel. GPU Pro, A K Peters, pp.643-676, 2010
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BibTex
teaser.png
titre
Real-time Realistic Ocean Lighting using Seamless Transitions from Geometry to BRDF
auteur
Eric Bruneton, Fabrice Neyret, Nicolas Holzschuch
article
Computer Graphics Forum, Wiley, 2010, 29 (2), pp.487-496. 〈10.1111/j.1467-8659.2009.01618.x〉
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https://hal.inria.fr/inria-00443630/file/article-1.pdf BibTex

2009

titre
Building with Bricks: Cuda-based Gigavoxel Rendering
auteur
Cyril Crassin, Fabrice Neyret, Elmar Eisemann
article
Intel Visual Computing Research Conference, Dec 2009, Saarbrücken, Germany. 2009
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BibTex
city.png
titre
Volumetric Billboards
auteur
Philippe Decaudin, Fabrice Neyret
article
Computer Graphics Forum, Wiley, 2009, 28 (8), pp.2079-2089. 〈http://www.eg.org/EG/DL/CGF/volume28/issue8/PDF/v28i8pp2079-2089.pdf〉. 〈10.1111/j.1467-8659.2009.01354.x〉
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https://hal.inria.fr/inria-00402067/file/VolumetricBillboards_CGF09.pdf BibTex
AcudaGigaVoxels_DragonField2a.png
titre
Beyond Triangles : GigaVoxels Effects In Video Games
auteur
Cyril Crassin, Fabrice Neyret, Sylvain Lefebvre, Miguel Sainz, Elmar Eisemann
article
SIGGRAPH 2009 : Talks, Aug 2009, New Orleans, LA, United States. ACM, pp.78, 2009, 〈10.1145/1597990.1598068〉
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https://hal.inria.fr/inria-00510233/file/gigavoxels_siggraph09_talk.pdf BibTex
curves.jpg
titre
Scalable Real-Time Animation of Rivers
auteur
Qizhi Yu, Fabrice Neyret, Eric Bruneton, Nicolas Holzschuch
article
Computer Graphics Forum, Wiley, 2009, Eurographics 2009, 28 (2), pp.239-248. 〈http://www.eg.org/EG/DL/CGF/volume28/issue2/PDF/v28i2pp239-248.pdf〉. 〈10.1111/j.1467-8659.2009.01363.x〉
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https://hal.inria.fr/inria-00345903/file/riversEG09.pdf BibTex
Dragon1.jpg
titre
GigaVoxels: Ray-Guided Streaming for Efficient and Detailed Voxel Rendering
auteur
Cyril Crassin, Fabrice Neyret, Sylvain Lefebvre, Elmar Eisemann
article
ACM SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics and Games (I3D), Feb 2009, Boston, United States. ACM Press, pp.15-22, 2009, Proceedings of the 2009 symposium on Interactive 3D graphics and games. 〈10.1145/1507149.1507152〉
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https://hal.inria.fr/inria-00345899/file/CNLE09.pdf BibTex
titre
MobiNet : pratiquer les Maths et la Physique par la simulation interactive
auteur
Fabrice Neyret
article
Le Bulletin Vert, APMEP, 2009, 480, pp.61-67. 〈http://www.apmep.asso.fr/spip.php?article2774〉
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https://hal.inria.fr/inria-00527159/file/APMEP_BulletinVert480_-_MobiNet%C2%A0_%20pratiquer%20les%20maths-physique.pdf BibTex
id-vecsim.jpg
titre
Featured-Based Vector Simulation of Water Waves
auteur
Qizhi Yu, Nathalie Praizelin, Frank Rochet, Fabrice Neyret
article
[Research Report] RR-6855, INRIA. 2009, pp.22
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https://hal.inria.fr/inria-00363339/file/RR-6855.pdf BibTex
advection.png
titre
Spectrum-preserving texture advection for animated fluids
auteur
Qizhi Yu, Fabrice Neyret, Eric Bruneton, Nicolas Holzschuch
article
[Research Report] RR-6810, INRIA. 2009
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https://hal.inria.fr/inria-00355827/file/RR-6810.pdf BibTex

2008

MobiNet.png.jpg
titre
MobiNet : pratiquer les maths-physique par la simulation interactive
auteur
Fabrice Neyret
article
APMEP'08, Nov 2008, La Rochelle, France. 2008
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https://hal.inria.fr/inria-00345956/file/APMEP08.pdf BibTex
titre
MobiNet : pratiquer les Maths et la Physique par la simulation interactive
auteur
Fabrice Neyret
article
MathémaTICE, sesamath.net, 2008, 12, 〈http://revue.sesamath.net/IMG/article_PDF/article_a171.pdf〉
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BibTex
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titre
Precomputed Atmospheric Scattering
auteur
Eric Bruneton, Fabrice Neyret
article
Computer Graphics Forum, Wiley, 2008, Special Issue: Proceedings of the 19th Eurographics Symposium on Rendering 2008, 27 (4), pp.1079-1086. 〈10.1111/j.1467-8659.2008.01245.x〉
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https://hal.inria.fr/inria-00288758/file/article.pdf BibTex
a.jpg
titre
Real-time rendering and editing of vector-based terrains
auteur
Eric Bruneton, Fabrice Neyret
article
Computer Graphics Forum, Wiley, 2008, Special Issue: Eurographics '08, 27 (2), pp.311-320. 〈10.1111/j.1467-8659.2008.01128.x〉
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https://hal.inria.fr/inria-00207679/file/article.pdf BibTex
a.png
titre
Interactive multiple anisotropic scattering in clouds
auteur
Antoine Bouthors, Fabrice Neyret, Nelson Max, Eric Bruneton, Cyril Crassin
article
Eric Haines and Morgan McGuire. I3D'08 - ACM Symposium on Interactive 3D Graphics and Games, Feb 2008, Redwood City, United States. ACM, pp.173-182, 2008, I3D '08 Proceedings of the 2008 symposium on Interactive 3D graphics and games. 〈10.1145/1342250.1342277〉
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https://hal.inria.fr/inria-00333007/file/clouds.pdf BibTex
0RayMarchingSierpin.jpg
titre
Interactive GigaVoxels
auteur
Cyril Crassin, Fabrice Neyret, Sylvain Lefebvre
article
[Research Report] RR-6567, INRIA. 2008, pp.19
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https://hal.inria.fr/inria-00291670/file/rap-rech2-num.pdf BibTex
MobiNet.png
titre
S'approprier les maths-physique par la simulation: autour des expérimentations (et logiciel libre) MobiNet
auteur
Fabrice Neyret
article
EducMath, www.INRP.fr, 2008, 〈http://educmath.ens-lyon.fr/Educmath/la-parole-a/archives/f-neyret/〉
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https://hal.inria.fr/inria-00510241/file/1fneyret.pdf BibTex

2007

cloud1.png
titre
Rendu interactif de nuages réalistes
auteur
Antoine Bouthors, Fabrice Neyret, Nelson Max, Eric Bruneton, Cyril Crassin
article
AFIG '07 - 20èmes journées de l'Association Française d'Informatique Graphique, Nov 2007, Marne la Vallée, France. AFIG, pp.183-195, 2007, AFIG '07 (Actes des 20èmes journées de l'AFIG)
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https://hal.inria.fr/inria-00510249/file/clouds.pdf BibTex
ateaser.jpg
titre
Video Watercolorization using Bidirectional Texture Advection
auteur
Adrien Bousseau, Fabrice Neyret, Joëlle Thollot, David Salesin
article
ACM Transactions on Graphics, Association for Computing Machinery, 2007, 26 (3), pp.104-104:7. 〈10.1145/1275808.1276507〉
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https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00171411/file/siggraph_video_watercolor.pdf BibTex
titre
Représentations Alternatives
auteur
Alexandre Meyer, Philippe Decaudin, Fabrice Neyret
article
Bernard Péroche and Dominique Bechmann. Informatique Graphique et Rendu (Traité IC2), Hermes Science Publication, 2007, Traitement du Signal et de l'Image, 978-2-7462-1515-3
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BibTex
1.subsurface.png
titre
Real-time subsurface scattering on the GPU
auteur
Antoine Bouthors, Eric Bruneton, Fabrice Neyret, Nelson Max
article
[Technical Report] 2007, pp.1
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https://hal.inria.fr/inria-00537428/file/sap_0327.pdf BibTex

2006

titre
Créer, Simuler, Explorer des Univers Naturels sur Ordinateur
auteur
Fabrice Neyret
article
Les 19èmes Journées de l'Association Française d'Informatique Graphique (AFIG'06), Nov 2006, Bordeaux, France. 2006
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https://hal.inria.fr/inria-00537438/file/invited.pdf BibTex
helsin0-0000.png
titre
Real-time realistic illumination and shading of stratiform clouds
auteur
Antoine Bouthors, Fabrice Neyret, Sylvain Lefebvre
article
Eric Galin and Norishige Chiba. Eurographics Workshop on Natural Phenomena, Sep 2006, Vienne, Austria. 2006
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https://hal.inria.fr/inria-00402100/file/bnl06-elec.pdf BibTex
anim0767.jpg
titre
A Controllable, Fast and Stable Basis for Vortex Based Smoke Simulation
auteur
Alexis Angelidis, Fabrice Neyret, Karan Singh, Derek Nowrouzezahrai
article
J. O'Brien and M.P. Cani. Symposium on Computer Animation (SCA 06), Sep 2006, Vienne, Austria. ACM, p. 25-32, 2006, 〈http://www-evasion.imag.fr/Publications/2006/ANSN06/info.html〉
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https://hal.inria.fr/inria-00402106/file/smoke_sca06.pdf BibTex
Arbre_PA.jpg
titre
Semi-interactive morphogenesis
auteur
Jean Combaz, Fabrice Neyret
article
Shape Modeling International, Jun 2006, Matsushima, Japan. IEEE, pp.35, 2006, 〈http://www.computer.org/portal/web/csdl/doi/10.1109/SMI.2006.35〉
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https://hal.inria.fr/inria-00537441/file/morphogenesisSMI06.pdf BibTex
boats.jpg
titre
Computer-assisted Teaching in Class Situation: a High-school Math Lab on Vectors
auteur
Maud Marchal, Peggy Provent, Frédéric Ruyer, Pirouz Djoharian, Fabrice Neyret
article
Zhigeng Pan and Ruth Aylett and Holger Diener and Xiaogang Jin and Stefan Göbel and Li Li. Edutainment, Apr 2006, Hangzhou, China. Springer, 3942, pp.281-290, 2006, 〈10.1007/11736639_37〉
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https://hal.inria.fr/inria-00537439/file/VectorLab_Mobinet.pdf BibTex
titre
Modèles pour les environnements naturels
auteur
Marie-Paule Cani, Fabrice Neyret, Marc Parenthoën, Jacques Tisseau
article
Philippe Fuchs. Le traité de la réalité virtuelle, Volume 3: outils et modèles informatiques des environnements naturels., Presse de l'école des Mines de Paris, p. 315-331, 2006, Collection sciences mathematiques et informatiques
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BibTex

2005

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titre
Point-based rendering of trees
auteur
Guillaume Gilet, Alexandre Meyer, Fabrice Neyret
article
Pierre Poulin and Eric Galin. Eurographics Workshop on Natural Phenomena, Aug 2005, Dublin, Ireland. Eurographics Association, pp.67-72, 2005, 〈http://www.eg.org/EG/DL/WS/NPH/NPH05/067-072.pdf〉. 〈10.2312/NPH/NPH05/067-072〉
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https://hal.inria.fr/inria-00537448/file/paper1020.pdf BibTex
titre
Point-based renderign of Trees
auteur
Guillaume Gilet, Alexandre Meyer, Fabrice Neyret
article
A.K. Peters. Eurographics Workshop on Natural Phenomena 2005, Aug 2005, Dublin, Ireland. p. 67-72, 2005
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BibTex
plume.jpg
titre
Simulation of Smoke Based on Vortex Filament Primitives
auteur
Alexis Angelidis, Fabrice Neyret
article
Ken Anjyo and Petros Faloutsos. Symposium on Computer Animation (SCA '05), Jul 2005, Los Angeles, United States. ACM Press, pp.35-48, 2005, 〈10.1145/1073368.1073380〉
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00402131/file/paper0132.pdf BibTex
titre
Octree Textures on the GPU
auteur
Sylvain Lefebvre, Samuel Hornus, Fabrice Neyret
article
Pharr Matt editors. Programming Techniques for High-performance Graphics and General-Purpose Computation, GPU Gems 2, Addison Wesley, p. 595-613, 2005, Chapitre 37
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BibTex
bunny_gear.jpg
titre
Texture Sprites: Texture Elements Splatted on Surfaces
auteur
Sylvain Lefebvre, Samuel Hornus, Fabrice Neyret
article
Symposium on Interactive 3D Graphics and Games, 2005, Washington, United States. ACM Press, 2005
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https://hal.inria.fr/inria-00510158/file/tex_sprites.pdf BibTex

2004

PackingScheme1.png
titre
Packing Square Tiles into One Texture
auteur
Philippe Decaudin, Fabrice Neyret
article
Eric Galin and Marc Alexa. Eurographics (short papers), Aug 2004, Grenoble, France. Eurographics Association, pp.49--52, 2004
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00537457/file/PackingTiles_eg04.pdf BibTex
a.jpg
titre
Modeling Clouds Shape
auteur
Antoine Bouthors, Fabrice Neyret
article
Eric Galin and Marc Alexa. Eurographics (short papers), Aug 2004, Grenoble, France. Eurographics Association, 2004, 〈http://www.eg.org/EG/DL/Conf/EG2004/short〉
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00537462/file/clouds-elec.pdf https://hal.inria.fr/inria-00537462/file/BN04_clouds.pdf BibTex
titre
Semi-Interactive Morphogenesis
auteur
Jean Combaz, Fabrice Neyret
article
ACM Siggraph / Eurographics Symposium on Computer Animation, Aug 2004, Grenoble, France
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00539901/file/scaA3.pdf BibTex
a0_RTForest1.jpg
titre
Rendering Forest Scenes in Real-Time
auteur
Philippe Decaudin, Fabrice Neyret
article
Alexander Keller and Henrik Wann Jensen. EGSR04: 15th Eurographics Symposium on Rendering, Jun 2004, Norrköping, Sweden. Eurographics Association, pp.93--102, 2004, 〈http://www.eg.org/EG/DL/WS/EGWR/EGSR04/PDF/093-102.pdf〉
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00537458/file/RealtimeForest_egsr04.pdf BibTex
applis4_small.jpg
titre
MobiNet: a pedagogic platform for Computer Science, Maths and Physics (How to make students love Maths by programming video games)
auteur
Sylvain Lefebvre, Fabrice Neyret, Samuel Hornus, Joëlle Thollot
article
Eurographics - Education, 2004, Grenoble, France. 2004
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00510166/file/EGmobinet.pdf BibTex
forestposter1.png
titre
GPU-Based Lighting and Shadowing of Complex Natural Scenes
auteur
Florent Cohen, Philippe Decaudin, Fabrice Neyret
article
Ronan Barzel. Siggraph Poster (Conf. DVD-ROM), 2004, Los Angeles, United States. ACM SIGGRAPH, 2004, 〈http://portal.acm.org/citation.cfm?doid=1186415.1186523〉. 〈10.1145/1186415.1186523〉
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https://hal.inria.fr/inria-00537461/file/forestposter_abstract.pdf BibTex
bunny_gear.jpg
titre
All-Purpose Texture Sprites
auteur
Sylvain Lefebvre, Samuel Hornus, Fabrice Neyret
article
[Research Report] RR-5209, INRIA. 2004
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https://hal.inria.fr/inria-00077049/file/RR-5209.pdf BibTex
titre
Unified Texture Management for Arbitrary Meshes
auteur
Sylvain Lefebvre, Jérome Darbon, Fabrice Neyret
article
[Research Report] RR-5210, INRIA. 2004, pp.20
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https://hal.inria.fr/inria-00070783/file/RR-5210.pdf BibTex
champi2.jpg
titre
Semi-interactive morphogenesis
auteur
Jean Combaz, Fabrice Neyret
article
[Research Report] RR-5302, INRIA. 2004, pp.14
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https://hal.inria.fr/inria-00070698/file/RR-5302.pdf BibTex

2003

teaser2.jpg
titre
Advected Textures
auteur
Fabrice Neyret
article
D. Breen and M. Lin. ACM SIGGRAPH / Eurographics Symposium on Computer Animation, Jul 2003, San diego, United States. Eurographics Association, pp.147-153, 2003, 〈http://diglib.eg.org/EG/DL/WS/SCA03/147-153.pdf〉
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https://hal.inria.fr/inria-00537472/file/neyret161.pdf https://hal.inria.fr/inria-00537472/file/neyret161colplate1.pdf BibTex
aaaa_teaser.png
titre
Pattern Based Procedural Textures
auteur
Sylvain Lefebvre, Fabrice Neyret
article
ACM-SIGGRAPH Symposium on Interactive 3D Graphics (I3D'03), Apr 2003, Monterey, United States. ACM Press, pp.203-212, 2003, 〈http://portal.acm.org/citation.cfm?doid=641480.641518〉. 〈10.1145/641480.641518〉
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https://hal.inria.fr/inria-00537476/file/pattern_based_procedural_textures.pdf BibTex
titre
Coulées de boue et avalanches virtuelles : un outil visuel de communication et de caractérisation pour les risques naturels en montagne
auteur
Dominique Laigle, Mohamed Naaim, Pierre Saramito, Fabrice Neyret, Marie-Paule Cani
article
Ingénieries eau-agriculture-territoires, Lavoisier ; IRSTEA ; CEMAGREF, 2003, pp.127--136
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BibTex

2002

chouchou.jpg
titre
Textures de dilatation pour la generation de plis
auteur
Jean Combaz, Fabrice Neyret
article
journées Francophones d'Informatique Graphique (AFIG), Dec 2002, Lyon, France. pp.101--110, 2002
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https://hal.inria.fr/inria-00537491/file/paper.pdf BibTex
boulon.jpg
titre
Painting Folds using Expansion Textures
auteur
Jean Combaz, Fabrice Neyret
article
Sabine Coquillart and Heung-Yeung Shum and Shi-Min Hu. The Tenth Pacific Conference on Computer Graphics and Applications (Pacific graphics 2002), Oct 2002, Beijing, China. IEEE, pp.176-183, 2002, 〈http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?arnumber=1167853〉. 〈10.1109/PCCGA.2002.1167853〉
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https://hal.inria.fr/inria-00537492/file/pg.pdf BibTex
100_01.jpg
titre
Interactive Animation of Ocean Waves
auteur
Damien Hinsinger, Fabrice Neyret, Marie-Paule Cani
article
Stephen N. Spencer. ACM-SIGGRAPH/EG Symposium on Computer Animation (SCA'02), Jul 2002, San Antonio, United States. ACM SIGGRAPH, pp.161 - 166, 2002, 〈http://portal.acm.org/citation.cfm?doid=545261.545288〉. 〈10.1145/545261.545288〉
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https://hal.inria.fr/inria-00537490/file/wavesSCA.pdf BibTex
aaa_teaser.jpg
titre
Synthesizing Bark
auteur
Sylvain Lefebvre, Fabrice Neyret
article
Simon Gibson and Paul E. Debevec. 13th Eurographics Workshop on Rendering Techniques (EGSR '02), Apr 2002, Pisa, Italy. Eurographics Association, 28, pp.105 - 116, 2002, ACM International Conference Proceeding Series. 〈http://portal.acm.org/citation.cfm?id=581911〉
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https://hal.inria.fr/inria-00537488/file/bark.pdf BibTex
titre
Représentation des Matériaux
auteur
Fabrice Neyret
article
François Sillion. Synthèses d'images géographiques, Hermes, pp.19--55, 2002, Géomatique
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BibTex
tex_anim2.gif
titre
Realistic Rendering of an Organ Surface in Real-Time for Laparoscopic Surgery Simulation
auteur
Fabrice Neyret, Raphael Heiss, Franck Senegas
article
Visual Computer, Springer Verlag, 2002, 18 (3), pp.135--149. 〈http://www.springerlink.com/content/t7l35gjx9kel9r2e/〉. 〈10.1007/s003710100118〉
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https://hal.inria.fr/inria-00537497/file/vcomp.pdf BibTex

2001

jolie2.jpg
titre
Simulation visuelle de croissance d'écorces
auteur
Sylvain Lefebvre, Fabrice Neyret
article
14èmes Journées de l'Association Française d'Informatique Graphique (AFIG'01), Nov 2001, Limoges, France. pp.187--197, 2001
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https://hal.inria.fr/inria-00537506/file/lefebvre_afig2001.pdf BibTex
hdr.gif
titre
Complexité Naturelle et Synthèse d'Images
auteur
Fabrice Neyret
article
Interface homme-machine [cs.HC]. Université Joseph-Fourier - Grenoble I, 2001
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https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-00005790/file/tel-00005790.pdf BibTex
froude.gif
titre
Phenomenological Simulation of Brooks
auteur
Fabrice Neyret, Nathalie Praizelin
article
Eurographics Workshop on Computer Animation and Simulation (EGCAS), Sep 2001, Manchester, United Kingdom. Springer, pp.53--64, 2001
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https://hal.inria.fr/inria-00537503/file/ruisseau.pdf BibTex
flownoise1.jpg
titre
Flow Noise
auteur
Ken Perlin, Fabrice Neyret
article
28th International Conference on Computer Graphics and Interactive Techniques (Technical Sketches and Applications), Aug 2001, Los Angeles, United States. SIGGRAPH, Technical Sketches and Applications, pp.187, 2001
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https://hal.inria.fr/inria-00537499/file/sketch_col.pdf BibTex
foret6.jpg
titre
Interactive Rendering of Trees with Shading and Shadows
auteur
Alexandre Meyer, Fabrice Neyret, Pierre Poulin
article
Steven J. Gortler and Karol Myszkowski. 12th Eurographics Workshop on Rendering Techniques, Jun 2001, London, United Kingdom. Springer, pp.183-196, 2001
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https://hal.inria.fr/inria-00537504/file/MNP01.pdf BibTex

2000

arbre.jpg
titre
Multiscale Shaders for the Efficient Realistic Rendering of Pine-Trees
auteur
Alexandre Meyer, Fabrice Neyret
article
Graphics Interface, May 2000, Montréal, Canada. Canadian Human-Computer Communications Society, pp.137--144, 2000, 〈http://www.graphicsinterface.org/proceedings/2000/184/〉
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https://hal.inria.fr/inria-00537508/file/MN00.pdf BibTex
titre
A Phenomenological Shader for the Rendering of Cumulus Clouds
auteur
Fabrice Neyret
article
[Research Report] RR-3947, INRIA. 2000, pp.15
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https://hal.inria.fr/inria-00072703/file/RR-3947.pdf BibTex
titre
Actes des Journées Française d'Informatique Graphique
auteur
Marie-Paule Cani, Stefanie Hahmann, Fabrice Neyret, Joëlle Thollot
article
Cani, Marie-Paule and Hahmann, Stefanie and Neyret, Fabrice and Thollot, Joëlle. 2000
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BibTex

1999

head.gif
titre
Pattern-Based Texturing Revisited
auteur
Fabrice Neyret, Marie-Paule Cani
article
26th Annual Conference on Computer Graphics and interactive techniques (SIGGRAPH '99), Aug 1999, Los Angeles, United States. ACM SIGGRAPH, pp.235--242, 1999, 〈http://portal.acm.org/citation.cfm?doid=311535.311561〉. 〈10.1145/311535.311561〉
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https://hal.inria.fr/inria-00537511/file/patternTexture.pdf BibTex
titre
Real-time Collision Detection for Virtual Surgery
auteur
Jean-Christophe Lombardo, Marie-Paule Cani, Fabrice Neyret
article
Computer Animation (CA'99), May 1999, Geneva, Switzerland. IEEE Computer Society, pp.82-90, 1999, 〈http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?arnumber=781201〉. 〈10.1109/CA.1999.781201〉
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https://hal.inria.fr/inria-00537512/file/ca99.pdf BibTex
lava_render1.jpg
titre
Animating Lava Flows
auteur
Dan Stora, Pierre-Olivier Agliati, Marie-Paule Cani, Fabrice Neyret, Jean-Dominique Gascuel
article
Graphics Interface (GI'99) Proceedings, 1999, Kingston, Ontario, Canada. pp.203--210, 1999
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https://hal.inria.fr/inria-00510066/file/gi99.pdf BibTex
perlin_fire.jpg
titre
Perlin Textures in Real Time using OpenGL
auteur
Antoine Miné, Fabrice Neyret
article
[Research Report] RR-3713, INRIA. 1999, pp.18
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https://hal.inria.fr/inria-00072955/file/RR-3713.pdf BibTex

1998

alexffd_tex.jpg
titre
Textures volumiques interactives
auteur
Alexandre Meyer, Fabrice Neyret
article
journées Francophones d'Informatique Graphique (AFIG'98), Dec 1998, Dunkerque, France. pp.261--270, 1998
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https://hal.inria.fr/inria-00537519/file/EGWR98.fr.pdf BibTex
titre
Animation de coulées de lave
auteur
Dan Stora, Pierre-Olivier Agliati, Marie-Paule Cani, Fabrice Neyret
article
6ème Journées du Groupe de Travail Animation et Simulation (GTAS), Oct 1998, Toulouse, France. 1998
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BibTex
alexffd_tex.jpg
titre
Interactive Volumetric Textures
auteur
Alexandre Meyer, Fabrice Neyret
article
George Drettakis and Nelson Max. Eurographics Workshop on Rendering techniques (Rendering Techniques'98), Jun 1998, Vienna, Austria. Springer Wein, pp.157--168, 1998
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https://hal.inria.fr/inria-00537518/file/EGWR98.fr.pdf https://hal.inria.fr/inria-00537518/file/EGWR98.pdf https://hal.inria.fr/inria-00537518/file/EGWR98_col.pdf BibTex
titre
Modeling Animating and Rendering Complex Scenes using Volumetric Textures
auteur
Fabrice Neyret
article
IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics, Institute of Electrical and Electronics Engineers, 1998, 4 (1), pp.55 - 70. <http://ieeexplore.ieee.org/xpls/abs_all.jsp?arnumber=675652>. <10.1109/2945.675652>
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https://hal.inria.fr/inria-00537523/file/TVCG98.pdf BibTex

1997

titre
Qualitative Simulation of Cloud Formation and Evolution
auteur
Fabrice Neyret
article
Eurographics Workshop on Computer Animation and Simulation, 1997, Budapest, Hungary. 1997
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00588891/file/EWAS97.pdf BibTex

1996

amazon_icon.jpg
titre
Synthesizing Verdant Landscape Using Volumetric Textures
auteur
Fabrice Neyret
article
Eurographics Workshop on Rendering Techniques '96, Aug 1996, Porto, Portugal. 1996
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00589124/file/EWR96.pdf BibTex
titre
Réalité Enrichie par Synthèse
auteur
Pierre Jancène, Christophe Meilhac, Fabrice Neyret, Xavier Provot, Jean-Philippe Tarel, Jean-Marc Vezien, Anne Verroust
article
RFIA'96 : 10ème congrès AFCET, Reconnaissance des Formes et Intelligence Artificielle, Jan 1996, Rennes, France. pp.923-931, 1996
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https://hal.inria.fr/inria-00588889/file/frares.pdf BibTex
titre
Local Illumination in Deformed Space
auteur
Fabrice Neyret
article
[Research Report] RR-2856, INRIA. 1996
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00073835/file/RR-2856.pdf BibTex
titre
Trimmed Textures
auteur
Fabrice Neyret
article
[Research Report] RR-2857, INRIA. 1996
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00073834/file/RR-2857.pdf BibTex
titre
Synthesizing Verdant Landscapes using Volumetric Textures
auteur
Fabrice Neyret
article
[Research Report] RR-2846, INRIA. 1996
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https://hal.inria.fr/inria-00073845/file/RR-2846.pdf BibTex

1995

titre
RES: computing the interactions between real and virtual objects in video sequences
auteur
Pierre Jancène, Fabrice Neyret, Xavier Provot, Jean-Philippe Tarel, Jean-Marc Vézien, Christophe Meilhac, Anne Verroust
article
Networked realities'95, Oct 1995, Boston, United States. 1995
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https://hal.inria.fr/inria-00588887/file/RES_95.pdf BibTex
prairie.jpg
titre
Animated Texels
auteur
Fabrice Neyret
article
Demetri Terzopoulos and Daniel Thalmann. Eurographics Workshop Computer Animation and Simulation, Sep 1995, Maastricht, Netherlands. 1995
Accès au texte intégral et bibtex
https://hal.inria.fr/inria-00589117/file/EWAS95.pdf BibTex
fig9a.jpg
titre
A General and Multiscale Model for Volumetric Textures
auteur
Fabrice Neyret
article
Graphics Interface, 1995, Toronto, Canada. pp.83--91, 1995
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https://hal.inria.fr/inria-00588886/file/GI95.pdf BibTex

1994

fig9a.jpg
titre
Un Modèle Général et Multiéchelle de Textures Volumiques
auteur
Fabrice Neyret
article
Journées de l'Association francophone d'informatique graphique - AFIG 94, 1994, Toulouse, France. 1994
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https://hal.inria.fr/inria-00588874/file/AFIG94.pdf BibTex

1990

titre
Représentation des tubes pour la polygonalisation des systèmes de particules
auteur
Fabrice Neyret
article
[Travaux universitaires] 1990
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BibTex

1989

titre
MAGIC-M: étude des échanges radiatifs au sein d'un local complexe
auteur
Fabrice Neyret
article
[University works] 1989
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BibTex

1988

titre
Mise en oeuvre du logiciel de simulation électrique RESEL et étude de cas
auteur
Fabrice Neyret
article
[Rapport de recherche] 1988
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BibTex

1987

titre
Calcul des correcteurs de freinage de semi-remorques et homologation européenne
auteur
Fabrice Neyret
article
[Rapport de recherche] 1987
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